opener
Boka demo
Country

Logga in med Office 365 eller Google

En av fördelarna med att uppgradera till nya InfoMentor är att vi erbjuder integrationer med både Office 365 och Google. Integrationen är sömlös, vilket innebär att gränsen mellan InfoMentor och den molntjänst ni valt att integrera med suddas ut och det upplevs som ett system. Detta innebär t ex att om ni laddar upp en fil i OneDrive, når ni den också via InfoMentor. Detsamma gäller naturligtvis för Google Drive. Helt praktiskt fungerar det så att ni loggar in med ert Office 365- eller Google-konto i InfoMentor!

Integration med Office 365

Om ni väljer att integrera med Office 365 får elever och pedagoger inne i InfoMentor tillgång till:

  • Inloggning med single sign-on
  • Kalender med synk åt båda hållen
  • E-post
  • OneDrive för lagring, med möjlighet att dela OneDrive dokument i Kunskapsrum och Uppgifter

Integration med Google


Väljer ni istället att integrera med Google kommer elever och pedagoger inne i InfoMentor att få tillgång till:

  • Inloggning med single sign-on
  • Kalender med synk åt båda hållen
  • E-post
  • Google Drive för lagring, med möjlighet att dela Google Drive dokument i Kunskapsrum och Uppgifter

Vi berättar gärna mer!

Fyll i formuläret så hör vi av oss. Eller ring oss direkt på 044-200 123.

© InfoMentor 2016 / En hemsida från Bravissimo