Artiklar från kundtidningen – Tid att Fokusera
Under åren har vi träffat otroligt många trevliga människor som har delat med sig av intressanta berättelser och information. En del av dem har vi gjort till artiklar som vi samlar här. Trevlig läsning!
När den förre leverantören gick i konkurs för något år sedan blev det bråttom för Villa MY att hitta en ny leverantör. Valet föll på på InfoMentor och vi har pratat med Emelie Norberg om deras erfarenheter av bytet och InfoMentor som lärplattform.
InfoMentor möjliggör för vårdnadshavarna att ta del av barnens vardag
”Certifieringsutbildningen i InfoMentor har gett mig både ett djup och en bredd i hur vi kan använda systemet. En vinst var att de skolor som deltog var ungefär lika långt i sin implementeringsprocess som vi var. Detta gjorde att vi fick igång väldigt bra diskussioner.”
Magnus Hemborg, Lorensborgsskolan i Malmö
Här delar vår VD, Klas Lilja, med sig av sina tips om vad det är viktigt att tänka på när man ska upphandla en lärplattform.
Är digitalisering svårare att genomföra på en skola med sociala utmaningar? Vi har pratat med Martin Bieber på Stenkulaskolan i Malmö, som satte som mål för sin arbetsplats att bli Sveriges ledande IKT-skola 2019.
Peter Becker, chefredaktör för tidskriften Datorn i Utbildningen, ger sin syn på digitalisering i skolan.
Hur kan en dag på förskolan med stöd av InfoMentor se ut? I denna artikel berättar personal från Sollentuna kommun om hur de använder InfoMentor i sin förskolevardag.
Jazmin Ahlin som hade rollen som processledare när Bjuvs kommun valde InfoMentor som lärplattform. Här berättar hon om hur de lyckades med sin implementering.
I denna artikel möter vi Familjen Andersson som använder InfoMentor Hub som ett stöd i den hektiska vardagen som barnfamilj.
Emma Drevnor, elev på Montessori Bjerred, berättar hur hon använder sig av InfoMentor för att planera sin skolvardag.
Magister Nordström är energiknippet som blev rikskändis när han la ut elevernas fredagsdans på sociala medier under synonymen Magister Nordström. Vi fick ett intressant samtal med honom om hans uppdrag som lärare och tips som han vill dela med sig av.
Det överproduceras enorma mängder mat varje dag runtom i Sveriges skolkök. Genom att använda Måltidsoptimering kan matsvinnet minska och det blir pengar över till annat.
Varje dag stannar över 10.000 barn och unga hemma från skolan på grund av svår sjukdom. För att minska risken för utanförskap kan en skolrobot bli deras ögon och öron i klassrummet. Vi har pratat med Asra som har kunnat följa med i skolarbetet och hänga med sina kompisar, tack vare sin skolrobot.
Jag tycker att alla som behöver en skolrobot ska få en, säger Asra.