Glöm alla skrynkliga eller borttappade papper!
Digitalisera ledighetsansökningarna med InfoMentor, för en enklare och smartare skolvardag!
Spana in filmen nedan som visar hur det funkar.
Effektiv hantering för alla parter
Enkel ansökan
Vårdnadshavare och myndiga elever kan skicka in ledighetsansökningar direkt i InfoMentor genom att ange datum, tid och anledning. Skolan kan också välja om båda vårdnadshavarna (om det finns fler än en) måste godkänna ansökan innan den skickas in, eller om det räcker med en.
Mentorns hantering och beslutsunderlag
Mentorn får en notis om nya ansökningar för sina elever och kan snabbt granska dem i systemet. Vid behov kan mentorn lägga till en intern kommentar som stöd för beslutet samt en kommentar till vårdnadshavarna med beslutsmotivering.
Vid längre ledigheter, rektorsbeslut
Om ledigheten överstiger det antal dagar som enligt skolans rutiner kräver rektors godkännande, kan mentorn förbereda ett beslutsunderlag och skicka ansökan vidare till rektor. Rektorn fattar då det slutgiltiga beslutet och motiverar det till vårdnadshavarna.
Snabb tillgång till viktig information
Mentor och rektor har direktåtkomst till elevens tidigare frånvaro och studieresultat, vilket gör det enkelt att fatta välgrundade beslut utifrån både närvaro och studieförutsättningar.
Automatisk koppling till frånvaroregistrering
När en ansökan godkänts kan framtida frånvaro registreras direkt via en snabblänk, vilket säkerställer korrekt dokumentation.
Genom att koppla på denna tilläggstjänst sparar skolan tid, minskar administrationen och säkerställer en mer effektiv kommunikation mellan vårdnadshavare, mentor och rektor.